Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 13.01.2024 alkaen.

Verkkokauppa

Metsällä

Metsällä Oy

3414834-5

Tanja Kähkönen

info@metsalla.fi

04578401888

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Verkkokaupan maksutavat ovat Paytrail sekä Klarna.

Paytrail sisältää:

Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.

Lasku- ja osamaksupalvelu: Walley

Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, Eurocard ja American Express

Mobiilimaksaminen: MobilePay

    Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

    Paytrailin maksuehdot. Lisätietoa maksamisesta löydät täältä: https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot:

    Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
    Innova 2
    Lutakonaukio 7
    40100 Jyväskylä
    Puhelin: 020 718 1830
    www.paytrail.com

    Klarna:

    Klarnan maksutapa sisältää kaikki suosituimmat maksutavat: Maksa heti, maksa myöhemmin tai pilko osiin. Nopeat ja turvalliset verkkopankki- ja korttimaksut asiakkaille. Vaihtoehtoisesti vastaanota tilauksesi ensin ja maksa 30vrk myöhemmin ilman lisämaksuja. Tai pilko ostoksesi osiin, jopa 36 kk maksuajalle.

    Valittavana on myös PDF- lasku, joka on maksettava ennen tilauksen lähettämistä. Jos maksua ei ole suoritettu eräpäivään mennessä tilaus peruuntuu. Maksuehto on 14 vrk. Tämä maksutapa on tarkoitettu ensisijaisesti yrityksille sekä yhdistyksille. Yksityishenkilö voi myös tilata laskulle, jos yllä mainitut maksunvälittäjät eivät käy jostain syystä.

    Tilaus- ja maksuvahvistus

    Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

    Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

    info@metsalla.fi

    GSM 04578401888

    Toimitustavat ja -kulut

    Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

    Postin paketti 7,90 €, matkahuolto 6,90, postin pikku paketti 5,90 € ja kirjelähetykset 4,60 € riippuen kirjeen painosta.

    Toimitusaika

    Toimituksia pakataan ja lähetetään tällä hetkellä tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

    Arvioitu käsittelyaika paketeille ja kirjeille on 3-4päivää. Postituksen aika riippuu valitusta lähetysmuodosta. Kirjeet ovat arviolta perille postitettuna 5–7 arkipäivää- Paketit taas tulevat perille arviolta 2–3 päivässä tilauksen postituksesta. Nämä ovat arvioita ja voivat vaihdella ajoittain meistä riippumattomista syistä. 

    Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen. Myös ennakkoon tilatuilla tuotteilla on erillinen toimitusaika, joka lukee selkeästi tuotekortissa.

    Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

    Palautusehdot

    Peruutusoikeus ja palautusehdot

    Tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautusoikeus lasketaan alkavaksi tuotteen vastaanottamisesta. Palautustilanteessa otathan aina mahdollisimman pian yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen info@metsalla.fi, tai soittamalla 04578401888. Saat ohjeet palautuksesta ilmoituksen yhteydessä.

    Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja tekstiilituotteita ei saa pestä. Määrämittaan leikatulla kankaalla ei ole palautusoikeutta. Tarkista tilaamasi tuote aina ennen käyttöä. Mikäli tuote on pesty, on mahdotonta sanoa, koska mahdollinen virhe on tuotteeseen syntynyt ja näin vastuu siirtyy kuluttajalle. Tekstiilituotteissa on tuotekohtaiset pesuohjeet. Palautusoikeus ei koske myöskään yksilöllisesti teetettyjä tuotteita.

    Asiakas vastaa palautuksista aiheutuvat kustannukset eli postituksen takaisin sovittuun osoitteeseen. Kun tilaus on palannut takaisin myyjälle ja tuote on todettu virheettömäksi. Maksamme tilaussumman kokonaisuudessaan asiakkaan käyttämälle maksutavalle. Mikäli palautat vain osan tilauksen tuotteista, niin summa palautuu vain niiltä osin takaisin.

    Mikäli asiakas on todennut tilaamansa tuotteen virheelliseksi, toivomme mahdollisimman pikaista yhteydenottoa info@metsalla.fi. Vaihtotilanteessa asiakas maksaa tuotteen palautuksesta koituvat postikulut ja myyjä uuden tuotteen lähetyskulut yhden kerran. Mikäli korvaavaa tuotetta ei verkkokaupasta, sillä hetkellä löydy, toimitaan tilanteessa asiakaspalautuksen tavoin. Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole tilauksen peruutus. Mikäli paketti palautuu myyjälle, veloitamme uudelleen lähettämisestä uudet lähetyskulut sekä palautuksesta aiheutuneet kulut.

    Tilauksen noutamatta jättäminen

    Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole peruutus. Noutamattomasta paketista aiheutuu kaupalle huomattavia kuluja. Lain nojalla (1211/2013) pidätämme oikeuden laskuttaa aiheutuneet kulut asiakkaalta, jos toimitettuja paketteja palautuu meille noutamattomina. Kuluista, jotka liittyvät toimituksiin, jotka on lähetetty noutamatta toimipaikasta, perimme 15 € maksun, joka sisältää toimituskulut, palautuskulut sekä käsittelykulut.

    Rahojen palautus käsitellään heti, kun tuotteet ovat palautuneet verkkokauppiaalle ja niiden myyntikunto on tarkistettu. Rahat palautetaan samalla maksutavalla, jolla tilaus tehtiin. Palautettavasta summasta vähennetään noutamatta jättämisestä koituneet maksu.

    Ongelmatilanteet

    Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostilla osoitteeseen info@metsalla.fi

    Muissa ongelma tilanteissa alla linkkejä, mistä saa neuvontaa jatkotoimenpiteitä varten

    • Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

    • Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

    • Kuluttajalla on mahdollisuus käyttää myös verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia asian ratkaisemiseksi.

    Lunastamaton paketti

    Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 15 € maksun, joka sisältää toimituskulut, palautuskulut sekä käsittelykulut.

    Ongelmatilanteet

    Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

    Lahjakortti